محمدرضا پیرنیامدیر امور مالی شهرداری خبر داد:تصویب بودجه شهرداری یزد و حذف هزینه های غیر ضرور


یزدفردا "محمدرضا پیرنیا با اعلام تصویب بودجه 700 میلیارد ریالی شهرداری از سوی شورای اسلامی شهر و اختصاص 64 درصد آن به هزینه های عمرانی و 36 درصد آن به هزینه های جاری اظهار امیدواری نمود در اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به اصلاح الگوی مصرف و همچنین تلاش در همت و كار مضاعف بتوان میزان هزینه های غیر ضرور را به حداقل رساند.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شهرداری یزد پس از تصویب بودجه سال 89 شهرداری محمدرضا پیرنیا مدیر امور مالی شهرداری اظهار امیدواری كرد: با هدف اطاعت از منویات مقام معظم رهبری در حركت به سمت اصلاح الگوی مصرف و سعی در كار و همت مضاعف بتوانیم هزینه های غیر ضرور را حذف و هزینه های جاری را كاهش دهیم.
وی همچنین نسبت به ضرورت تدبیر در جهت پایین آوردن قیمت تمام شده كلیه فعالیت های شهری در مراحل نظارت و اجرا تأكید نمود.
پیرنیا در خصوص مراحل تصویب بودجه 700 میلیارد ریالی شهرداری در سالجاری اظهار داشت: بودجه ریزی در شهرداریها همانند دولت از زمان شروع تا خاتمه چهار مرحله دارد، بطوریكه كه ابتدا دستورالعمل تهیه وتنظیم بودجه در قالب وظایف كلی از سوی وزارت كشور تدوین می گردد و پس از آن در شهرداریها مطابق با این دستورالعمل مبلغ و میزان مخارج اجرای كلیه خدمات و فعالیت هایی كه باید در طول سال انجام شود برآورد گردیده و بعد از تنظیم ، به صورت بودجه پیشنهادی جهت بررسی ،تسلیم شورای اسلامی شهر یزد می شود كه با تصویب شورا قابل اجرا است.
مدیر امور مالی شهرداری خاطرنشان كرد براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهریزد در سال جاری، شهرداری می تواند در حد مبلغ 250 میلیارد ریال یعنی 36 درصد كل بودجه را از درآمدهای وصولی در زمینه های جاری از قبیل هزینه های پرسنلی، رفت و روب و نظافت شهری و در حد مبلغ 450 میلیارد ریال یعنی 64 درصد َكل بودجه را در زمینه های عمرانی جهت آبادانی شهر هزینه نماید.
پیرنیا گفت: هزینه های جاری شهرداری به دو بخش خدمات اداری و خدمات شهری تقسیم می گردد كه می توان در حد 57 میلیارد ریال آن را صرف هزینه های خدمات اداری و در حد 193 میلیارد ریال آن را صرف هزینه های مترتب بر خدمات شهری نمود.
وی تأكید كرد شهرداری در سالجاری نسبت به لحاظ كردن 146 پروژه عمرانی از جمله اصلاح چهارراه فاطمیه، احداث تقاطع غیر همسطح مهدیه، تملك پاركینگ های عمومی و املاك واقع در مسیر طرحهای عمرانی در نه برنامه مصوب اقدام كرده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا